روایت آنیس فرامرزی از نمایشگاه "تولدی دوباره"

"تولدی دوباره" عنوان نمایشگاه نقاشی های آنیس فرامرزی است که از 29 اردیبهشت ماه در گالری خط سفید برپا شده است.

آنیس فرامزی متولد سال 1370 است و نقاشی را از 10 سال پیش به صورت اکادمیک شروع کرده است. وی از چهار سال پیش بعد از پایان دوره های آکادمیک مسیر شخصی خود را اغاز کرده و ذهنیت و تفکر منحصر به فرد او در آثارش نمود پیدا کرده است. این هنرمند همچنین در چندین نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از ایران شرکت کرده است. رشته ی تحصیلی و شغل او مهندسی آی تی است که به صورت همزمان به یادگیری نقاشی نیز پرداخته است. در ادامه خواننده گفتگوی خبرنگار گالری آنلاین با این هنرمند در حاشیه نمایشگاه وی باشید.

فرامرزی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین هدف خود از خلق آثار این مجموعه را چنین بیان کرد:

هدفم بیان دیدگاهم نسبت به جامعه و شرایط کنونی و بیان روند تغییرات ابعاد هر انسانی است که ناگهان تحت اتفاقات و شرایط زندگی خود دچار تحول میشود و خواه مقابله کند یا تغییر را بپذیرد، دوباره متولد میشود، ذهنش باز میشود، چهارچو ب های ذهنش را کنار می‌گذارد و شروع میکند به تفکر. مثل بذر یک گیاه که در وجودش رشد میکند و یا آتشی که زیر خاکستر است و دوباره شعله ور میشود. لحظه ای که این افکار را داشتم و مطالعه میکردم در زمینه های مختلف ایده شکل گرفت و با تکنیک هایی که انتخاب کرده بودم اجرا شد.

وی در مورد طول مدت اجرای این مجموعه توضیح داد:

اجرای این مجموعه یکسال زمان برد و برخی کارها هم از قبل با همین مضمون شکل گرفته بود. در واقع ایده از چند سال پیش بود ولی نهایتا امسال تکمیل شد. آثار انتخاب شده استایل شخصی من بود و از میان تمامی کارهایم این سری کارها از لحاظ تکنیک و محتوی نزدیک به هم بود و نهایتا انتخاب و نمایش داده شد.

در این نمایشگاه 19 عدد کار در ابعاد مختلف به نمایش در آمده است و تکنیک کارها رنگ روغن و آکریلیک است. سبک کارها نیز آبستره و آبستره فیگوراتیو است که با شیوه شخصی هنرمند اجرا شده است.

این هنرمند که تحت تاثیر مطالعات اش در زمینه های تاریخ هنر مدرن و تاریخ بشریت از آغاز تاکنون و تحولات تمدن در قرون مختلف و نهایتا موضوعات اجتماعی و روانشناسی و ابعاد انسانی بوده است. در مورد مفهوم آثار خود توضیح داد:

هر انسانی در مراحل مختلف زندگی دچار چالش هایی میشود. یک اتفاق و تغییر در شرایط زندگی و محیط و مواجهه با انسانهای مختلف ممکن است طرز فکرش را تغییر دهد و از درون دچار تحول کند. این تغییر ابتدا در درون و نهایتا در ظاهرش نمود پیدا میکند. شاید فرد در مرحل اول مقاومت کند ولی نهایتا خلاف جهت رودخانه شنا میکند و جسارت پیدا میکند. در واقع خود واقعیش را بدون پنهان کردن که شاید جامعه یا خانواده دلیلش بوده بیان میکند و بدون ترس به اصل خود باز میکردد.

این مسیر از کنکاش تا زمانی که نفس میکشم ادامه خواهد داشت و نقاشی جز اصلی زندگی من است. با تمام توان و قدرت ادامه خواهم داد و با روح مخاطب ارتباط برقرار خواهم کرد تا دیدگاهم را منتقل کنم و اگر بتوانم تغییری ایجاد کنم در جایگاه خودم به جامعه خدمت کرده باشم. نقاشی برای من زندگی است و در آینده ی نزدیک شاهد کارهای بیشتری از من خواهید بود.

وی در پایان افزود: من با اینکه رشته تحصیلی ام ارشد آی تی بود و در این زمینه کار کرده ام ولی علاقه اصلیم نقاشی بود و در طول ده سال به صورت حرفه ای وقت خود را به نقاشی و مطالعه در این زمینه اختصاص داده ام.


نمایشگاه "تولدی دوباره" تا 8 خردادماه دایر خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید می توانند به گالری خط سفید واقع در بلوارنلسون ماندلا(جردن)، خیابان گلفام، پلاک ۵۰، طبقه ۴، واحد ۷ مراجعه نمایند.


logo-samandehi